Frankrig vil tiltrække flere unge rejsende

vinsmagning
Frankrig vil tiltrække flere yngre rejsende, blandt andet med vinrejser.

Frankrig er stadig verdens mest populære rejsemål, men landet har bedst tag i midaldrende og ældre rejsende. Nu vil landet gøre en specifik indsats for at tiltrække yngre turister.

Meget mere end historiske seværdigheder

De fleste rejser i dag til Frankrig for at opleve kultur og historie, og Frankrig har rigtigt meget at byde på i den boldgade. Frankrig har dog også meget andet. Nu vil landet bruge sin førende position inden for design, mode og film til at tiltrække et yngre publikum.

Frankrigs “levende” arv i form af mad, vin og underholdning vil i fremtiden få en mere fremtrædende placering, når Frankrig promoverer sig selv rundt om i verden. Denne “levende” arv skal supplere den traditionelle kulturarv, der mere er forbundet med historiske steder, slotte og andre ting, der har en interessant historie, men nu mere er museer end steder, hvor der sker en løbende udvikling.

Hidtil har vinrejser også mest været forbundet med Bordeaux-regionen, men der er masser af andre områder i Frankrig med fremragende vin og mad, og i fremtiden vil der blive fokuseret mere på rundrejser, hvor de besøgende får mulighed for at opleve og sammenligne de forskellige smage. På samme måde satser Frankrig på at kunne tiltrække musik- og filmelskere på rundrejser til de forskellige festivaler, der er fordelt rundt i landet.

Vil du vide mere om vinrejse til Bordeaux, så læs Mikkels indlæg: Bordeaux vindistrikt – oplev et af verdens mest kendte vinområder

Aktive ferier skal promoveres

Det franske sekretariat for turismeudvikling uddanner rejseagenter i at rådgive turister, så de i fremtiden får mulighed for en mere aktiv og dynamisk ferie i Frankrig. Planen er også at få flere seværdigheder af høj kvalitet frem i lyset gennem bedre oplysning af de rejsende.

Et helt konkret eksempel på dette er Grand Paris-projektet, hvor ideen er at give turister muligheden for at opleve dele af byen, der ligger uden for det område, de fleste i dag ser på rejsen. Der er masser af design, mode, musik, fester og begivenheder rundt omkring i Paris’ kvarterer og forstæder.

De nye tiltag ser allerede ud til at have haft en vis effekt, for over det seneste halve års tid, er de besøgende i Frankrig blevet længere og har gjort flere ting end tidligere. Håbet er, at den mere aktive form for turisme på sigt kan få fat i de unge, så Frankrig også i fremtiden bevarer sin position som verdens mest populære rejsemål.

Tags fra artiklen
Skrevet af
Mere fra Marie B.

Champing – tilladt at snorke i kirken

Har du også normalt svært ved at holde øjnene åbne under gudstjenester?...
Læs mere